Viaductul Boita, o structură impresionantă de pe Autostrada Sibiu-Pitesti, este în plin proces de construcție, conform imaginilor publicate de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brasov.
Lucrările la acest viaduct, care va avea o lungime de 700 de metri, au început în vara anului 2024 și marchează începutul Lotului 2 al autostrăzii. Imaginile de pe șantier prezintă stadiul avansat al lucrărilor, cu coloanele forate finalizate și turnarea fundației din beton în desfășurare.
Viaductul Boita: O piesă centrală a sectorului Boita-Cornetu
Viaductul Boita se află pe sectorul Boita – Cornetu, care va traversa Valea Oltului, având o lungime totală de 31 de kilometri. Acest sector complex include 49 de poduri și viaducte, șapte tuneluri (cel mai lung la Caineni – Valcea, cu 1,6 kilometri), trei spații de servicii și un ecoduct.
Stadiul lucrărilor pe Autostrada Sibiu – Pitesti
Autostrada Sibiu – Pitesti, cu o lungime totală de 140 de kilometri, include centura Sibiului (18 km, inaugurată în 2010) și cinci tronsoane în lucru:
- Sectiunea 1 Sibiu – Boita (13 km): inaugurată în decembrie 2022.
- Sectiunea 2 Boita – Cornetu (31 km): termen de finalizare 2028, constructor Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret, cost 4,25 miliarde lei (fără TVA).
- Sectiunea 3 Cornetu – Tigveni (37,5 km): termen de finalizare 2027, constructor Asocierea Astaldi/WeBuild – Tancrad, cost 5,32 miliarde lei (fără TVA). Include 96 de poduri și viaducte, un tunel de 1,7 km (cel mai lung din România), un ecoduct și două noduri rutiere.
- Sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges (10 km): termen de finalizare 2026, constructor Porr Construct SRL, cost 1,68 miliarde lei (fără TVA). Include Tunelul Curtea de Arges (1,35 km), nouă poduri, trei pasaje și un nod rutier.
- Sectiunea 5 Curtea de Arges – Pitesti (30 km): termen de finalizare 2025 (un sector posibil finalizat în 2024), constructor Astaldi, cost 1,71 miliarde lei (fără TVA). Include 12 poduri, un viaduct, șase pasaje și trei noduri rutiere.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat recent posibilitatea deschiderii a 16 kilometri din Secțiunea 5 în decembrie 2024, cu un an înainte de termenul inițial.