Peste 200 de români au petrecut aproape o zi întreagă blocați pe aeroportul din Malmö, Suedia. Printre ei, copii nevoiți să doarmă pe jos, în așteptarea unui zbor Wizz Air cu destinația Cluj-Napoca, întârziat din cauza unei defecțiuni tehnice la avion.
Zborul W4 3440, programat inițial pentru 2 noiembrie, ora 22:00, a fost amânat. Pasagerii, martori la o serie de schimbări ale programului, au primit informații contradictorii. Inițial anunțat pentru ora 18:00 (ora locală din Suedia), decolarea a fost mutată ulterior pentru ora 21:35. Aterizarea în Cluj-Napoca era estimată la miezul nopții.
Situația a fost și mai complicată pentru cei care nu au reușit să obțină cazare în oraș. Deși Wizz Air s-a angajat să ramburseze cheltuielile de cazare, mulți pasageri au rămas fără un pat confortabil, petrecând noaptea în spațiile aeroportului.
Compania aeriană a recunoscut problemele întâmpinate. Într-un comunicat, Wizz Air a menționat că siguranța pasagerilor este prioritară, regretând inconvenientele create de întârzierea zborului. Toți pasagerii au primit vouchere de masă pentru a atenua disconfortul cauzat de această situație neprevăzută.
Experiența a lăsat în urmă un gust amar. Povestea acestor 200 de români blocați în aeroportul suedez subliniază vulnerabilitatea pasagerilor în fața unor disfuncționalități tehnice și a lipsei de predictibilitate în planificarea călătoriilor aeriene.
Wizz Air, se pare, nu a reușit să ofere o soluție de cazare tuturor pasagerilor afectați de întârzieri, dar promite rambursarea costurilor de cazare justificată, în limita unei sume rezonabile, la cerere pe website-ul oficial. Întâmplarea scoate la iveală nevoia unor proceduri clare și eficiente în gestionarea unor situații de criză de acest gen.
E nevoie de măsuri suplimentare, pentru a minimiza riscul unor astfel de situații si a asigura că pasagerii sunt tratați cu mai multă grijă și responsabilitate, în momentele dificile ale unei călătorii aeriene întrerupte.