Procurorii au solicitat instanței pedeapsa maximă pentru Mario Iorgulescu, acuzat de ucidere din culpă în urma accidentului mortal din 2019. Decizia finală va fi anunțată pe 4 decembrie 2024.
Accuzația: Mario Iorgulescu este acuzat că a provocat un accident mortal în timp ce se afla sub influența alcoolului și cocainei. Procurorul a subliniat faptul că implicarea lui Iorgulescu în accident este incontestabilă.
Pedeapsa cerută: Procurorii au cerut 7 ani de închisoare pentru ucidere din culpă, conform Codului Penal, plus 2 ani de închisoare pentru conducerea vehiculului sub influența alcoolului și a substanțelor psihoactive.
Apărarea: Avocatul lui Iorgulescu, Virgil Boglea, a solicitat rejudecarea cazului la Tribunalul București, susținând existența unei culpe comune. Argumentele apărării includ faptul că victima nu purta centură de siguranță, se afla sub influența drogurilor, iar scuarul unde s-a produs impactul nu era semnalizat corespunzător.
Cererea părții civile: Avocatul familiei victimei a cerut aplicarea pedepsei maxime lui Iorgulescu, argumentând că acesta conducea cu o viteză excesivă, de aproximativ 164 km/h.
Evoluția cazului: Inițial, Iorgulescu a primit o condamnare la 15 ani și 8 luni de închisoare, ulterior redusă la 13 ani și 8 luni de Curtea de Apel București. Înalta Curte de Casație și Justiție a anulat condamnarea, stabilind că Iorgulescu nu putea fi judecat pentru omor în contextul unui accident rutier. Dosarul a fost reintrodus la Curtea de Apel.
Accidentul: În noaptea de 8 septembrie 2019, sub influența alcoolului (alcoolemie de 1,96 g/l) și a cocainei, Mario Iorgulescu, a condus un Aston Martin DBS cu viteză excesivă, ignorând un semafor roșu. Accidentul a avut loc la intersecția dintre Șoseaua Chitilei și Strada Teodor Neagoe, soldat cu decesul lui Daniel Vicol. După accident, Iorgulescu a fost transportat cu un avion privat la o clinică din Italia, fără a fi audiat în timpul anchetei sau al procesului.