Sistemul informatic al Registrului Auto Român (RAR) a suferit o avarie joi, 21 noiembrie 2024, afectând temporar eliberarea documentelor și activitatea stațiilor ITP. Incidentul, survenit în jurul orei 14:00, a fost declanșat de activarea sistemelor de prevenire și stingere a incendiilor, ceea ce a dus la o întrerupere a echipamentelor esențiale pentru infrastructura IT a RAR.
RAR a oferit asigurări că niciun incendiu nu a avut loc și că nu a fost vorba de un atac cibernetic. Nicio persoană nu a fost afectată, sistemele de stingere utilizând pulberi speciale pentru inhibarea arderii. Instituția a mobilizat toate resursele pentru remedierea situației, inclusiv experți externi în IT.
Ce se întâmplă cu documentele? Clienții programați se pot prezenta la sediile RAR, documentele (ex: CIV) urmând a fi eliberate ulterior, după repunerea în funcțiune a sistemului informatic. Angajații RAR vor anunța fiecare client în parte, în ordinea programărilor, când își poate ridica documentele. Plățile pentru servicii se vor efectua doar la eliberarea documentelor.
Stațiile ITP sunt afectate. Aplicația informatică pentru înregistrarea ITP-urilor la nivel național este de asemenea nefuncțională, iar activitatea stațiilor ITP este complet sistată temporar. RAR lucrează intens pentru restabilirea funcționalității cât mai rapid, angajații fiind mobilizați 24/24, prin rotație, până la soluționarea problemei.
RAR își cere scuze pentru disconfortul creat și asigură publicul că face tot posibilul pentru o rezolvare rapidă a situației. Informațiile despre reluarea activității vor fi comunicate de îndată ce situația este remediată.