O artistă din București a creat o serie de ilustrații înfățișând medici cu aure și în posturi de sfinți. Imaginile fac parte dintr-o campanie derulată de o agenție de publicitate cu scopul de a le mulțumi celor care luptă în prima linie cu pandemia de COVID-19 și au fost expuse pe panourile publicitate din Capitală.

Câteva zeci de panouri publicitare, reprezentând ființe magice, între medici și sfinți, au apărut în București și internetul a luat foc. Desenele îmbină stilul eroilor din benzile desenate cu cele ale picturilor din bisericile creștine sau cele din reprezentările budiste, iar acuzațiile de blasfemie au început să curgă dinspre Biserica Ortodoxă Română și în postările de pe Facebook.

Un consilier general al Primăriei Capitalei a cerut oprirea campaniei care “nu ajută pe nimeni”, în timp ce Biserica Ortodoxă vorbește despre o “maltratare vizuală a iconografiei creștine” și de un “demers blasfemiator”. “Medicii fac un gest altruist, se pun în pericol pe ei pentru a-i salva pe ceilalți. E genul de substanță pe care o găsești la personajele declarate sfinți de-a lungul istoriei”, explică ilustratoarea Wanda Hutira, creatoarea reprezentărilor artistice care au stârnit controverse.

Medicii, prezentați ca sfinți și ca supereroi Wanda Hutira, în vârstă de 35 de ani, creează ilustrații pentru publicația independentă Scena9 și este art director la agenția de publicitate McCann, parte a unui mare lanț internațional de publicitate și una dintre cele mai premiate din România.

Imaginile pe care Wanda Hutira le-a realizat și care au provocat multe reacții negative în spațiul public fac parte dintr-o amplă campanie desfășurată de McCann, prin care agenția vrea să le mulțumească medicilor pentru eforturilor lor din ultima perioadă.

Citeşte întreaga ştire: Desenele care au scandalizat Biserica și au împărțit publicul în tabere: medicii – sfinții de pe panourile publicitare din Capitală. BOR: “E un demers blasfemiator”